PENGEDAR TERBAIK CERMIN MATA IBNUSINA



Assalamualaikum & Selamat sejahtera kepada semua rakyat Malaysia yang berbilang bangsa dan agama...


Saya ingin memperkenalkan diri saya
terlebih dahulu....

Nama saya

MUHAMMAD HAFIZ BIN ABDUL HALIM

dilahirkan Di Negeri Cik Siti Wan Kembang.

Dilahirkan pada tahun 1991
cantikkan tahun lahir saya ...

Jadi umur sekarang ialah 25 tahun.


Oopppp  sorry panjang pulak cerita saya...

Nanti saya cerita pulak dekat bawah
lepas ni mengenai diri saya.
.
.
.
.
OK OK

PENGALAMAN SAYA BEKERJA DI SYARIKAT IBNUSINA @  MONIZONE RESOURCES NI HAMPIR 4 TAHUN BEKERJA SEBAGAI STAFF JUALAN.


BERMULA pada pertengahan tahun 2012 saya terlibat
dalam bidang jualan di syarikat ini( Ibnusina @ Monizone Resources).
.
Bermula dengan staff jualan biasa masa tu...
hari hari datang ke kedai untuk menjual cermin mata Ibnusina.

Saat berlalu berganti minit berganti jam berganti hari.
hari berganti minggu, minggu berganti bulan...

Begitulaa hari hari ku berlalu bekerja sebagai staff jualan Ibnusina.

Menjalani rutin harian.


》》 BEBERAPA BULAN KEMUDIAN 《《《


Setelah beberapa bulan aku bekerja di syarikat ini...
Saya dipanggil oleh boss besar saya....

NAK TAHU KENAPA ?????


JENG.....JENG .......JENGGG !!!!!!!!!

hahahahahaa

Sebenarnya ....... saya ditawarkan untuk dinaikan
pangkat
dari staff biasa masa tu saya di lantik menjadi seorang
TEAM LEADER.

fuhhhhh.......

Terasa bangga pulak masa tu.....

Mana taknya....

Baru 3 bulan masuk kerja pulak masa tu umur bru 22 tahun tak silap saya...

Staff lama lama semua umur 25 tahun keatas
Tapi still jadi staff biasa..

Tu laaa REZEKI saya baru masuk kerja 3 bulan
dah dilantik sebagai TEAM LEADER masa tu berumur 22 tahun.
.
.
.
Hari hari demi hari saya belajar banyak perkara baik mengenai jualan mempelajari keadaan persekitaran dan penyesuaian diri menghadapi customer yang berbagai perangai....

HUHUUUUU

BETUL ORANG KATA

~ Pengalaman itu tidak boleh dijual beli, kita perlu tempuhi ~

~ Pengalaman juga banyak mengajar kita erti kehidupan ~

DLL

===========================

Setelah saya bekerja sebagai staff jualan....
banyak perkara yang saya telah pelajari
di syarikat ini...

Antaranya dalam bidang marketing, Jualan, Promosi,
facebook, blog, free marketing, fb ads , BRANDING, dan lain lain...

Secara AUTOMATIK  saya perolehi ilmu dalam bidang jualan & marketing setelah bekerja dengan syarikat IBNUSINA.
.
.
.
Yang paling best pengalaman berhadapan dengan customer.
Bermacam - macam ragam & perangai customer ni.. ada yang cerewet, ada yang terlalu baik hati, ada yang bodoh sombong, ada yang egois, ada yang garang, ada yang SUPER VVIP, ada yang alim, ada yang senyap...... macam macam laaa...kalau nak cerita memang tak habis...
.
Dalam situasi ini.... apa yang penting ketika berhadapan dengan customer... kita perlu mengetahui benda yang paling penting

Iaitu  " PRODUCT KNOWLEDGE "  

Tahu tak apa itu PRODUCT KNOWLEDGE  ?????

Product knowledge adalah perkara paling utama yang perlu di ambil berat oleh  seseorang pekerja jualan dan sebagainya...

Kita perlu tahu dari A to Z  perihal barang atau produk yang kita jual...

KENAPA KITA PERLU TAHU ??????

JAWAPAN :
- Untuk menjawab semua soalan yang akan dilontarkan oleh customer apabila mereka bertanyakan sesuatu....

Menjawab dengan tepat dan berfakta mampu menyakinkan customer untuk membeli produk anda.....

Ditambah dengan senyuman manis kredit buat anda...
;)  ;)  ;)  ;)  ;)  ;)  ;)  ;)   ;)  ;)


==================================


Setelah berbulan - bulan.... bulan berganti tahun...

Banyak Negeri telah saya terokai dengan bekerja dengan Ibnusina. Pergi meniaga di negeri tu..negeri ni...

Pelbagai bahasa loghat saya pelajari.....


=================================





BERSAMBUNG ............................

( Nanti saya sambung cerita balik ya )




Comments

Popular posts from this blog

CARA - CARA MENGGUNAKAN CERMIN MATA TERAPI IBNUSINA

CERMIN MATA IBNUSINA ORIGINAL

Terkejutttttt !! 3 minggu Power RABUN turun